søndag 11. april 2010

Gode grunner til å ta livet med ro når barna er små

Forfatter: Margrethe Oleivsgard Stenslund

DET ER I DAG BARNA ER SMÅ
Det er i dag barna er små,
akkurat her og nå.
Ikke i morgen, ikke i kveld,
men ofte når du er sliten selv.
De trenger deg hele tiden,
det kan du tenke på siden;
at du har gjort alt du kunne,
for at barna skulle bli glade og sunne.

BARNEHÅND
Vi fikk en barnehånd å holde i,
men våren gikk så fort forbi.
Sommer’n kom og lekte med oss
selv om vi ofte måtte slåss.
Høsten var der for full musikk
og vi mistet nå alt overblikk.
Plutselig var vinter’n her
og vi satt igjen som frosne bær.

MAMMA
Du kan være sinna som en okse,
men du vil aldri jukse.
Jeg kan stole trygt på deg
at du alltid hjelper meg,
når jeg føler meg liten
selv om du er veldig sliten.
Mamma er den beste jeg kjenner
du er faktisk bedre enn menner!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar